Login
Hoofd menu

Schuttersproat Augustus 2014

Tijdens de ledenvergadering in februari van dit jaar heeft het bestuur aangegeven dat bepaalde taken binnen de schutterij worden opgepakt door werkgroepen waarin niet-bestuursleden een belangrijke rol krijgen. Op deze manier zorgen we ervoor dat werkzaamheden verspreid worden over meer mensen. Dit zorgt ervoor dat het bestuur meer ruimte krijgt om echt te “besturen” en bovendien dat verschillende taken kunnen worden opgepakt door mensen met specifieke kennis en ervaring waardoor de kwaliteit wordt verbeterd.

 

Inmiddels is een werkgroep “PR” van start gegaan onder voorzitterschap van oud-koning Wilco van Brandenburg. Deze werkgroep is verantwoordelijk voor de algemene, externe informatieve communicatie van de schutterij. Dit is een mond vol, maar betekent vooral dat de werkgroep zich bezig gaat houden met de persberichten van de schutterij, de papieren media, zoals b.v. de Schuttersproat en ook de digitale media zoals de Website, een digitale nieuwsbrief, Facebook, Twitter, etc.

De schutterij heeft al vele jaren een eigen website, de eerste opzet hiervan is door Ed Bouwmeester gerealiseerd. Later is dit overgenomen door Marc en Marieke Stolk. Vooral rond de evenementen van de schutterij voorziet deze website in een grote behoefte. De foto’s rond de kermis en concoursen worden veelvuldig bekeken. Deze website was inmiddels toe aan een facelift. Het onderhoud koste steeds meer tijd en de site was ook niet zo goed leesbaar op smartphones en tablets. Marc is samen met de PR-werkgroep de afgelopen maanden druk aan de gang geweest om de website volledig te vernieuwen. Voor de technische ondersteuning konden we hierbij een beroep doen op Ronald Sweers, die al diverse sites mee heeft helpen ontwikkelen.

Vanuit het bestuur kwam de bijdrage van Ben Berends (verantwoordelijk bestuurslid voor PR) en Frans Dieker, die eerder de websites voor de Gelderse Federatie en Scouting Duiven had gemaakt. Dit alles onder coördinerende leiding van PR-voorzitter Wilco van Brandenburg die ook de nodige teksten voor de site heeft verzorgd. Het resultaat is een volledig vernieuwde website met ook een nieuwe, korte, naam: www.ogduiven.nl. Op de site vindt je natuurlijk het laatste nieuws en een bijgewerkte agenda van onze activiteiten. De website is daarnaast vooral ook bedoeld om leden en niet leden te informeren over de schutterij. Wie zijn wij, wat doen wij, waarom vinden wij de schutterij zo belangrijk. Welke onderdelen kent de schutterij. Maar ook: hoe beleven onze leden de schutterij. Hoe zien wij onze toekomst. Wat is er te melden over ons nieuwe onderkomen, de OGTENT. Dit komt allemaal terug op de site.

De inhoud is natuurlijk nooit helemaal af. Het begin is er echter en kan vanaf nu worden bekeken. De komende maanden en hopelijk jaren zal de site uitgroeien tot HET informatiecentrum voor onze leden en alle andere belangstellenden. Trouwens, wil je snel op de hoogte zijn van de laatste nieuwtjes, “like” dan ook onze facebookpagina. Dan ben je meteen op de hoogte. Als er interessante nieuwe artikelen op de site verschijnen zullen we dat ook daar melden. Binnenkort wordt het bovendien mogelijk om je aan te melden voor een digitale nieuwsbrief van de schutterij. Dan blijf je helemaal bij. Dus…. nu meteen doen: zet hem in je favorieten: www.ogduiven.nl

Namens de PR-werkgroep, Frans Dieker

FacebookG+Twitter